

Medlem
2015/11/08

2 Tanks
2 Healers
8 DD's
Invites startar 17:45 ungefär. Se till att ha allt klart så vi kan börja på utsatt tid!
Rekommenderad röd CP setup: Ironclad: 72, Spell Shield: 40, Thick Skinned: 51, Elemental Defender: 64, Quick Recovery: 43.
Taktik minibossarna:
Så länge Gryphonen är på marken så är det den som har prioritet. Alla står tillsammans stackat. När Gryphonen lyfter så ska alla förflytta sig till den humanoida och ha sin position där tills Gryphonen är tillbaks nere på marken. Decoy kommer stå utanför gruppen för att dra åt sig den humanoida bossen när den gör sin teleportering. Den humanoida bossen ska ha position så nära kl 12 i rummet och Gryphonen så nära kl 9 som möjligt. Decoy ska ha position kl 5. Detta är sett ifrån där man kommer in i rummet.
Taktik huvudboss:
Position är alltid i arslet på Z'Maja om inget annat sägs av raid leadern. Z'Maja byter psoition ungefär var 20:e sekund och då gäller det att vara med och förflytta sig snabbast möjligast till nya positionen. Stå stackade. De på orb duty har lite mer flexibilitet medans orbs är uppe. En healer ser till att vara lite längre ifrån gruppen för att få ena crushing darkness på sig.
Portaler:
Under minibossarna och huvudbossen så kommer det fram portal som portal gruppen ska gå ner i genom att trycka på synergi knappen. Inne i portalen kommer det finnas kristaller som ska förstöras. När de blir förstörda som kommer det fram spjut utanför portalen(Där resten av gruppen är). Samt så kommer det fram orbs ur kristallen som gör skada. Dessa spjut måste gruppen som är kvar utanför ta genom att ställa sig på de och använda synergi knappen. När det görs så kommer spjuten fram i portalrummet. Då ska de som är i portalrummet plocka up dessa orbs(De gör oblivion damage medans man håller i dem) och ta dem till spjuten för att frigöra dem.
I portalrummet på huvudbossen så är det även en mekanik med att hela rummet fylls upp och och man måste ställa sig i ett av hörnen och använda en synergi i en cirkel för att hoppa upp på en avsatts för att inte bli fast nere på golvet och dö.
Under huvudbossen är det båda healers jobb att plocka upp dessa spjut för att skicka ner dem till portalrummet.
Minibossarna mekaniker:
Shade of Galenwe(Ice)
- Hoarfrost: En is effekt som frammanas av Gryphonen och läggs slumpmässigt på en i gruppen. Den har en DoT effekt som ökar desto längre man har den på sig. Efter 6 sekunder får man en synrgei som gör att man kan släppa lös effekten som då blir en cirkel på marken som rör sig. Då denna gör AoE skada då den är fri måste nån annan i gruppen ta upp den genom att gå över den.
- Ice meteors: Tre slumpmässigt utvalda i gruppen får en meteor på sig. Detta kan man se med att man får en stor ej ifylld cirkel under sig som börjar fyllas upp inifrån ut. När cirkel är fylld så landar meteoren. Viktigt att dessa tre som får denna effekt på sig inte överlappar med varandra samt att de som är inom cirkel blockar när meteoren landar.
- Ice ring: En ring av is som gör väldigt ont.
Shade of Siroria(Fire):
- Roaring flare: En slumpmässigt utvald i gruppen får en cirkel under sig som fylls i inifrån ut. När cirkel är fylld blir det en explosion av eld. För att inte dö av denna effekt så måste åtminstone två andra stå tillsammans i cirkel med den som har effekten på sig.
- Fire circles: När Siroria hoppar och landar sprids det fyra cirklar som rör sig utåt långsamt från landningspunkten. Undvik!
- Standard: Som dragonknights ultimate Standard of Might.
- Fiery breath: En kon attack av eld.
Shade of Relequen(Lightning):
- Voltaic overload: Två slumpässigt utvalda får sina vapen armerade med en stor lightning cirkel som varar i 10 sekunder. Så länge man har denna effekt på sig får man inte ha det vapen framme(Vara på den bar) som är laddat. Alla som är inom denna cirkel tar skada och desto längre tid som gått av effekten desto mer gör den i skada.
- Shocking smash: Relequen gör en sving attack och slår i backen. Från smällen kommer det lightning som sprids åt alla håll från attackens träffpunkt. Denna lightning stunnar en om man blir träffad av de så se till att undvika eller blocka dessa.
- Shock wave: Relequen gör en stor/lång kon attack som knockar en bak om man står i den när den avfyras. Undvik, roll dodge eller blocka.
Gryphon's(Shade of Falarielle, Shade of Silaeda, Shade of Belanaril):
- Alla dessa mekaniker är när Gryphonen är i luften.
- Take off: När Gryphonen ska lyfta lämnar den kvar en stor cirkel under sig som knockar en bak. Undvik eller blocka.
- Spiral circles: Efter Gryphon har lyft och ska flyga iväg så lämnar den efter sig små cirklar som rör sig utåt i en spiral formation. Undvik.
- Fly by: Gryphonen flyger förbi och lämnar under sig två rader av fem små cirklar som rör sig utåt. Undvik eller blocka dessa då de stunnar.
- Ram circle: Gryphonen lämnar en medium stor cirkel under sig som ligger stilla en stund och snabb rör sig åt det hållet gryphonen tittade och knockar alla som blir träffade.
- Dark drain: Alla dessa tidiagre mekaniker lämnar efter sig en DoT(Damage over Time) effekt om man blir träffad av de så man ska helst lära sig undvika alla dessa.
Mekaniker huvudboss:
- Orbs: Genom hela bossfighten kommer Z'maja frammana tre stycken orbs som efter en viss tid eller om det kommer åt en spelare exploderar de till 8 mindre orbs som skjuts ut åt alla håll. Blir man träffad av dessa blir man stunnad. Så se till att inte gå in i eller stå ivägen för en av dessa orbs! Förutom att två har prioritet på att ta ner dessa så ska alla hjälpa till om det behövs. Prioritet ett på att dessa ska tas ner! Under final fasen så ska alla hjälpa till att ta ner dessa.
- Nocturnal creeper: Dessa har en ability kallad razorthorn som de skjuter ut på slumpmässig person i gruppen. Detta går att se om man får på sig genom att man får en liten ring med en cirkel i under sig. Får man den på sig så kan man se vinrankor som kommer emot en som låser fast en och man måste roll dodga för att komma fri. När Z'Maja når 40% i liv så börjar dessa frammanas, Dessa har direkt prioritering efter orbs att tas ner så fort som möjligt av alla.
- Crushing darkness: Genom hela fighten kommer två person får en stråle med en cirkel som följer efter en. Denna ska kitas runt så länge man har den efter sig.
- Teleporting cone: När Z'Maja når 60% liv och under tiden portalen är uppe så kommer det en kon som sträcker sig från portalen till rummets vägg både i vanliga rummet och portalrummet. Står man i denna så blir man teleporterad till motsatt rum så dessa måste undvikas!
- När Z'Maja når väldigt lågt liv så kommer hon i norra centrala delen av rummet och den riktiga Z'Maja kommer fram i mitten av rummet. Här delan de två gruppen upp sig på varsin sida av Z'Maja. Main Tank tankar framfär medans Off-Tank springer som decoy för crushing darkness längs norr i rummet.


Medlem
2015/11/08

Soul Hook sa
Detta är min första gång i en trial. Är det någon level requirement för att gå med? Är bara 170 cp, typ.
Om det är okej tar jag gärna en position som DK Tank.Annars tar jag bara o levlar vidare 🙂
Först måste man gå med i progressgruppen innan man kan signa upp för våra progress raids, följ denna länk https://friskyttarna.eu/forum/events-eso/progressgruppen/#p114539 eller läs #raidinfo kanalen på discord för information hur man går med


Medlem
2019/03/01

Vinterdvala sa
Först måste man gå med i progressgruppen innan man kan signa upp för våra progress raids, följ denna länk https://friskyttarna.eu/forum/events-eso/progressgruppen/#p114539 eller läs #raidinfo kanalen på discord för information hur man går med
![]()
Okej. Levla vidare it is ^^
Flest användare online: 900
Online nu:
7 Gäst(er)
Läser denna sida:
1 Gäst(er)
Topp-skribenter
Malmis: 5357
Spjuto: 4842
Zkar: 4049
Knight Percival: 3874
Sagizawa: 2969
Bowfinger: 2479
Magrov: 2306
Teilah: 1607
Buio: 1492
Zagrim: 1467
Nya medlemmar
Rowkin
Paatuush
starboy
xingaide016
Gammely
Davaco
KuddiByx
Muskelhunden
duoduola011
jofe1231
Forumstatistik
Grupper: 2
Forum: 57
Ämnen: 12071
Inlägg: 102701
Medlemsstatistik
Gäster: 59
Medlemmar: 8370
Moderatorer: 4
Administratörer: 1
Administratörer:Admin
Moderatorer:Ulmir, Lab, Eilir, Ceban